etiketter

fungerar tyvärr ej av någon anledning. så längst ned finner ni dem

onsdag 5 januari 2011

last episode!

allt gott har ett slut som det heter. ikväll skall sista avsnittet av säsong två på den australiensiska masterchef avnjutas. jag måste tillstå att detta varit en upplevelse utöver det vanliga. vad gäller realityserier är detta definitivt en av de absolut bästa jag sett, någonsin!

det är matlagning, bra sådan, trots att det är under tävlingsform och "amatörer". det är trevliga, och omtänksamma människor, dvs ingen som är elak och gör sig lustig på någon annans bekostnad - man mår bra helt enkelt!

har sett ett par avsnitt av den amerikanska varianten med gordon gay. fy fan. inte i närheten så sympatiska människor. redan i första avsnittet börjar de trashtalka sina medtävlare etc. i den australiensiska förlagan hjälper de och stöttar varandra - mer sånt! mao behövs det inte konflikter och elaka personer för att skapa bra tv, tag lärdom av det ni flashiga mediaproducenter!

värt att nämnas är att den australiensiska versionen är 85st avsnitt. dessa är inspelade under en tremånadersperiod där deltagarna lever med varandra. jag vet ej hur det är med den amerikanska (eller brittiska) men den har enbart 12st avsnitt, precis som den svenska kommer att få.

överväger att plöja säsong ett också, men det kan behövas en paus mellan. tyvärr vet jag utgången då jag såg de sista - men är ändå nyfiken på hur den förlöpte.

ja .. det blev lite av en upprepning av mitt förra inlägg, men denna tv-serie är värd min uppmärksamhet, och din! fem starka BD.

jamecia får stå för hyllningen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar