etiketter

fungerar tyvärr ej av någon anledning. så längst ned finner ni dem

tisdag 7 september 2010

helgen

ja du, denna helg blev väl inte riktigt som planerat. planen var en skön, lugn helg med god mat. vi börjar på fredagskvällen.

  • river sönder tummen när jag skall grava lax.
  • får virus på ena datorn
  • får migrän ganska sent på kvällen, så hela nattens sömn och således lördagen blir fukkad.
lördagen var ganska trött. ganska ont i skallen och illamående efter fredagens migränanfall. sov mest hela dagen o tidiga kvällen.

söndag! fint väder - tur ut på norra djurgården och lunch på skafferiet. kanske inte super men det var fint där. sen den efterlängtade matlagningen!

gjorde en cheviche till förrätt som .. ja var sådär. jag får aldrig riktigt till det med mina cheviche. skulle behöva ett bra recept för det. sen en lammstek som fick gå 2-3h i ugnen på låg värme ... den smakade näst intill illa. vet inte varför. jag tror det var dålig kvalité på köttet. dåligt att skylla ifrån sig men tillagningen o tillbehör var ok. det enda lyckade var laxen jag fixade på fredagkvällen. jamie oliver inspirerad med pepparrot istället för vitpeppar och lite riven rödbeta över för färgens skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar